ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.
واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.
خرید اینترنتی فایل کامل :