پژوهش( 9
1-1-بیان مسئله. 11
1-2-ضرورت و اهمیت پژوهش…. 14
1-3-اهداف پژوهش…. 16
1-4-فرضیه های پژوهش…. 17
1-5-تعریف واژه ها 17
فصل دوم(ادبیات و پیشینه پژوهش). 20
2-1-تعریف افسردگی.. 21
2-2-تاریخچه ی افسردگی.. 22
2-3-انواع افسردگی.. 22
2-4-اختلال افسردگی اساسی.. 24
2-5-معیارهای DSM-5 برای اپیزود افسردگی اساسی.. 28
2-6-خصوصیات مرتبط با سن.. 29
2-7-سبب شناسی.. 30
2-8-درمان.. 33
2-9-اختلال افسردگی دوقطبی.. 34
2-10-تجویز دارو برای تثبیت حالت روحی.. 41
خرید اینترنتی فایل کامل :
2-11-علائم و نشانه های افسردگی.. 49
2-12-دلایل ابتلا به افسردگی.. 52
2-13-دیدگاه های نظری درباره ی افسردگی.. 52
2-14-پیشینه پژوهشی.. 60
فصل سوم(روش پژوهش). 64
3-1-طرح پژوهش…. 65
3-2-جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه 65
3-3-متغیرهای پژوهش…. 65
3-4-ابزارپژوهش…. 66
3-5-روش اجرا 76
3-6-روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 78
3-7-کدهای اخلاقی.. 78
فصل چهارم(تجزیه و تحلیل داده ها( 80
4-1یافته های توصیفی.. 81
4-2یافته های استنباطی.. 83
فصل پنجم(بحث وتفسیر نتایج). 88
5-1 بحث و نتیجه گیری.. 89
5-2 نتیجه گیری کلی.. 91
5-2-محدودیت های پژوهش…. 93
5-3-پیشنهادها 94
ضمائم.. 99
فصل یكم
مقدّمه پژوهش
افسردگی معمولاً در زنها دو تا سه برابر شایع تر از مردهاست و در بچههای دبستانی میزان افسردگی در پسرها شایعتر است و در افراد مجرد و طلاق گرفته بیشتر از افراد متاهل دیده میشود و در طبقات اجتماعی- اقتصادی پایین بیشتر است. افسردگی معمولاً در خردسالان به صورت نخوردن غذا و در کودکان بزرگتر بصورت بی حسی عاطفی و مشکلات جسمانی و در نوجوانان به صورت ترشرویی، منفیگرایی، گوشهگیری، شکایت از درک نشدن و احتمالاً رفتارهای ضداجتماعی مشخص میشود. البته قابل ذکر است که افسردگی در برخورد با بسیاری از رفتارهای روانی زندگی پاسخی محسوب میشود و در واقع افسردگی وقتی نابهنجار تلقی میشود که واقعه افسرده ساز برای فرد خارج از اندازه باشد و فراتر از حدی باشد که برای اکثر مردم قابل برگشت و بهبودپذیر است.